Home Ons onderwijs

Ons onderwijs

Het motto van onze school luidt: TALENTVOL ONDERWIJS VOOR IEDEREEN

Op de Josephschool krijgen kinderen de kans zich harmonieus te ontwikkelen. We dagen kinderen uit om het beste uit zichzelf te halen. De slogan “talentvol onderwijs voor iedereen” laat zien dat we op zoek zijn naar de mogelijkheden van elk kind. We kijken daarbij niet alleen naar de cognitieve kant, maar moedigen kinderen ook aan om zich op andere gebieden te ontwikkelen.

• Kinderen zich vrij en veilig moeten voelen, vertrouwen hebben in de leerkrachten en medeleerlingen, elkaar accepteren en respecteren. Samen spelen, samen leren, samen werken en zelfstandig werken horen daar ook bij. De leerlingen van onze school geven aan dat je fouten mag maken en dat leerkrachten je helpen het de volgende keer beter te doen.
  • Wij het onderwijs zo proberen in te richten dat kinderen een ononderbroken ontwikkelingsproces kunnen doorlopen. Kinderen verschillen in aanleg, interesse, tempo en verwerking van leerstof. Deze verschillen mogen er zijn. Kinderen geven aan dat het prettig is dat er uitzonderingen kunnen worden gemaakt als je ergens beter in bent.
  • Ook is er extra ondersteuning als je iets moeilijk vindt. We elk kind individueel benaderen en bieden, waar dat nodig en mogelijk is, de leerstof op eigen niveau aan. Hierbij maken we voor de hoofdvakkken gebruik van Snappet (vanaf groep 4).
  • We zoveel mogelijk gebruik maken van nieuwe inzichten op het gebied van leren. We werken samen met universiteiten en hoge scholen om de ontwikkelingen te volgen. We betrekken onze stagiaires nadrukkelijk bij het team.
  • Een open communicatie tussen ouders, leerkrachten en kinderen van groot belang is voor het welzijn en de ontwikkeling van het kind.
    We gebruik maken van talenten van leerlingen en personeel.