Home Onze school Schooltijden

Schooltijden

Op de Josephschool zijn de lestijden als volgt verdeeld:

Maandag     8.45 – 15.00 uur
Dinsdag       8.45 – 15.00 uur
Woensdag   8.45 – 12.30 uur
Donderdag  8.45 – 15.00 uur
Vrijdag         8.45 – 15.00 uur

’s Morgens gaan de deuren om 8.30 uur open en bent u welkom om uw kind naar de kleuterklas brengen. In verband met de effectieve leertijd vragen we u vriendelijk om ervoor te zorgen dat de les om 8.45 uur kan beginnen. Vanaf groep 3 gaan de kinderen zelf naar binnen. De kinderen kunnen thuis of op school lunchen. De lunchpauze duurt 45 minuten en is voor de meeste onder- en middenbouwgroepen van 12.00 uur tot 12.45 uur. De bovenbouwgroepen pauzeren van 12.30 uur tot 13.15 uur. De pauzes lopen niet gelijk i.v.m. de beschikbare speelruimte op het plein.

Een basisschool moet gedurende acht jaar 7520 uur lesgeven. Sinds een aantal jaren is er meer vrijheid voor scholen om een verdeling te maken. Op de Josephschool is ervoor gekozen om 940 uur per jaar les te geven volgens bovenstaand rooster (8 x 940 uur = 7520 uur). De keuze voor dit rooster betekent dat we uren “over” hebben gedurende het schooljaar en in de vorm van extra vakantieweek en/of vrije dagen teruggeven. Het vakantierooster wordt in het voorjaar vastgesteld na instemming van de medezeggenschapsraad.