Home Wie zijn we Ouderraad

Ouderraad

De Ouderraad (OR) van de St. Josephschool is de bindende factor tussen de kinderen, de ouders/verzorgers en de school. De OR is verantwoordelijk voor het organiseren van extra activiteiten voor kinderen en ouders. De OR wil met deze activiteiten kinderen en ouders inspireren en motiveren en samen betrekken bij de school.

Activiteiten
Denk daarbij aan het jaarlijks Pleinfeest bij aanvang van het schooljaar, hutspot eten op 2 oktober, het Sinterklaasfeest, de kerstborrel en de musicalavonden voor de groepen 8. De OR organiseert deze activiteiten met de hulp van ouders/vrijwilligers.

Kom bij de ouderraad
De OR bestaat uit een mix van ouders (met kinderen in alle groepen) en docenten. De OR kan altijd enthousiaste ouders gebruiken die het leuk vinden om een actieve bijdrage te leveren. Het geeft u daarnaast de kans om op bijzondere momenten aanwezig te zijn en van dicht bij mee te maken hoe de kinderen deze activiteiten ervaren.

Wilt u een keertje komen helpen of meekijken, mail ons gerust via ouderraad@josephschool.nl of bel 06-47120297. De belasting is een paar middagen/avonden per jaar. Dit bepaalt u zelf aan de hand van je eigen beschikbaarheid.

Ideeën of opmerkingen kunt u ook kwijt in de OR-ideeënbus bij de hoofdingang.

Leden
Wesley Knetsch (voorzitter)
Anne Steenbergen (penning)
Aura Jansen (ouder)
Dexter Hauwert (docent)
Ivonne Keepers (docent)
Johan Stijnen (docent)
Barbara van Blijswijk (ouder)
David Weise (ouder)
Judith Pronk (ouder)
Marieke van de Rijt (ouder)
Marjolein Feddema (ouder)
Sonja van der Meer (ouder)
Wijnand van Deursen (ouder)
Willemien v. Pijkeren (ouder)
Merel Vehmeijer (ouder)
Lauren Verheij-Snelders (ouder)

Financiën
De OR bekostigt alle bovengenoemde activiteiten uit de ouderbijdrage waarvoor u aan het begin van ieder schooljaar een uitnodiging krijgt.  Ook geeft de OR de budgetten aan de klassenouders voor o.a. het kerstdiner, de paaslunch en het afscheid/de verjaardag van de docenten. In voorkomend geval kan de OR extra uitgaven initiëren zoals een extra sportdag, aanschaf van extra ICT-middelen of koptelefoons voor alle leerlingen.

Hulp bij een laag inkomen?
Heeft u een laag inkomen? Dan heeft u misschien soms wat hulp nodig bij het betalen van bijvoorbeeld het schoolreisje of de muziekles voor uw kind.

Op deze website vindt u een overzicht van vergoedingen voor u en uw kind. U vindt hier de regelingen van de gemeenten Leiden en Leiderdorp.